Isnin, 28 Mac 2011

Akuarium pertama aku ...

Pada cuti sekolah yang lepas aku telah set up Aquarium mak aku sempena hari jadi mak aku...dah lama dah aku perasan minat mak aku ni...dari dulu lagi dengan start pelihara ikan sepat , ikan puyu dan ikan peacock.....tapi yang banyak skang ni ikan peacock la a.k.a ikan guppy..pada mulanya mak aku pelihara dalam kerek telaga aja...pastu oleh kerena ada ikan yang takleh bercampur dan ada yang jenis makan anak..mak aku asingkan dalam basin lah . dan belikan aquarium 2nd hand punyer.....aku tak sempat nak snap la macam mana rupanye....tapi sebelum tu aku upgrade sket je .ubah sket landskapingnyer......

 












tapi tak puas hati....rasa nak buat satu lagi ...kira 100 percent aku punyer design gubahan dalaman aquarium tu...so aku pi la ngan adik beli aquarium baru...pasir ganite...lampu...pokok plastik...pokok hidup...co2....ikan emas kecik dan besar..beli kayu sungai.motor filter....makanan ikan...semuannya habis juga dalam RM 2++......kat bawah ada gambar asal mak aku ngan akunyer.......




lepasni aku nak set up akuarium terbengkalai member aku...katanya dulu membela ikan Mas....pastu mati...bela takpandai la tuh....bela ikan mas pastu bagi makanan low quality...tuler....

pastu aku menawarkan diri untuk buat sedikit tranformasi ...so tunggu la kemunculannya...skang takda masa jer....barang dah ada.......


3 ulasan: